Algemene voorwaarden

Betaalmethoden op onze website in het merchandise gedeelte.

Je kunt in de merchandise store van Awakenings op één of meer van de volgende manieren betalen:

- Via creditcard (Visa en MasterCard). Je kunt jouw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
- Via iDEAL. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internetbetaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als je telebankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.
- Via Paypal

Wat is MasterCard Securecode én Verified by Visa?

Met de MasterCard SecureCode en Verified by Visa wordt de rechtmatige eigenaar van de credit card geïdentificeerd. Door deze digitale handtekening word je beschermd tegen misbruik van jouw creditcardnummer, omdat je vóór de betaling eerst je identiteit bevestigt. Helaas neemt nog niet iedere kaarthouder deel aan MasterCard SecureCode en Verified by Visa. Het aantal groeit echter snel, vooral omdat MasterCard en Visa deelname in steeds meer landen verplichten.

Hoe werkt het?

Je kaart is niet standaard geactiveerd voor MasterCard SecureCode en Verified by Visa, dit moet je eerst zelf activeren. Na activatie wordt bij iedere online betaling met je creditcard altijd om deze digitale handtekening gevraagd. Deze code wordt vervolgens meteen door jouw eigen bank gecontroleerd. Er is een aantal varianten van de digitale handtekening. Welk type voor jou van toepassing is, is afhankelijk van je je credit card provider. Dit kan een zelf gekozen wachtwoord zijn, een pincode die verstrekt is door jouw bank, maar ook een digitale handtekening door middel van een digipas of random reader.

Pakbon

Bij jouw bestelling ontvang je een pakbon. De daadwerkelijke factuur heb je reeds ontvangen na het plaatsen van jouw bestelling.

Bezorging:

Levertijd artikelen

Producten van de webshop worden binnen 2 werkdagen geleverd in Nederland en binnen 5 werkdagen in Belgie.

Verzending van jouw bestelling

Onze bestellingen worden bezorgd door TNT Post en DHL Selekt Vracht. Als een bestelling niet door de brievenbus past, wordt deze als pakket verzonden. TNT Post bezorgt het meest effectief op een huisadres.

Vertraging tijdens verzending

Als je een verzendbevestiging hebt, maar nog geen bestelling hebt ontvangen, kun je het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet TNT Post in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heb je de bestelling 3 werkdagen na de verzendbevestiging nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk het bestelnummer te vermelden in de e-mail of bij de hand te houden als je het contactformulier invult.

Volgen van jouw bestelling

Wij sturen je een verzendbevestiging van je bestelling. Onze bestellingen worden bezorgd door TNT Post en TNT Post Pakketservice. Als een zending vanwege het formaat niet door de brievenbus past, wordt het als pakketpost verzonden. In de verzendbevestiging van je bestelling ontvang je dan een 3S-nummer. Met dit nummer kun je op de site van TNT Post (www.tracktrace.com) het verzendtraject van jouw pakket volgen. Pakketten worden over het algemeen op een ander tijdstip op de dag bezorgd dan de brievenbuspost.

Het kan voorkomen dat je, na het klikken op het 3S-nummer, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van het 3S-nummer en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat TNT Post het 3S-nummer nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen. Wanneer dezelfde melding drie dagen na verzending nog steeds verschijnt en je hebt de bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice via merchandise@Awakenings.com.

Verzendkosten:

De verzendkosten worden berekend op basis van jouw bestelling. De hoogte van de verzendkosten voor een afleveradres kan variëren afhankelijk van formaat en gewicht.

Retourneren:

Retourneren van artikelen

Je kunt artikelen die je bij ons gekocht hebt onder bepaalde voorwaarden retourneren. Dit geldt niet voor tickets, downloads en CD’s/DVD's die niet (meer) verzegeld zijn. Retourzendingen kun je verzenden naar: 

ABC Mail
Att: Awakenings E-commerce
O.v.v. het ordernummer (voorbeeld: S00001 / 71456)
Postbus 115
1380 AC Weesp

Nadat we je retourzending ontvangen hebben, keren wij dit bedrag zo snel mogelijk uit (uiterlijk binnen 14 dagen).

Wanneer het artikel niet past dien je het artikel binnen 14 dagen terug te sturen en de order opnieuw te plaatsen.

Let op! Als je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder aangegeven reden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neem in geval van twijfel contact op met de Awakenings Klantenservice.

Verkeerd artikel ontvangen

Controleer altijd of het artikel dat je ontvangt hetzelfde is als dat wat je besteld hebt. Mocht je per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan kun je het binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. Om te achterhalen waarom je je een ander artikel hebt ontvangen, is het belangrijk dat je op de achterkant van de pakbon aangeeft wat de reden van retour is.

Garrantie:

Hoesje van een CD of DVD

Als het hoesje van een bij ons besteld artikel stuk is bij ontvangst, maar het artikel zelf onbeschadigd is, dan hoef je het artikel niet te retourneren. Als je je per mail contact opneemt met de Klantenservice sturen wij je je kosteloos een nieuw hoesje toe. Geef duidelijk aan om welk artikel het gaat en wat voor soort hoesje beschadigd is. Het boekje kunnen we je niet nasturen; je ontvangt een leeg hoesje.

Fabrieksgarantie

Voor alle artikelen in ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, dan kun je contact opnemen met de Awakenings Klantenservice.